sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Kaula ja rannekoruja

Helmivaihe on yhä pahana päällä ;) Tällaisia sain aikaiseksi tällä kertaa:

Kaulakoru

Rannekoru + hännät ;)

Spiraali- l. Memoryrannerengas. Tämähän laitetaan kietomalla käteen.

Metallilanka rannerengas.
Tää viimeinen oli pitkänaikaa keskeneräisenä kun into loppui kesken. Nyt sain sen viimein valmiiksi. Ei siitä kovin kaksinen tullut. Vahvaa amuliinilankaa (=alumiini) reunoissa, punaista ohuempaa lankaa kiedottuna siksakkiin sinne tänne ja muutama kuparilankakukkanen. Tää on helppo pukea päälle, kun tuo amuliini on niin notkeaa. Sujautetaan ranteeseen tuolla takapuolella näkyvästä kolosta ja painetaan sopivaksi ranteeseen. Säilytetään "väljästi", ettei ruttaannu kasaan.

8 kommenttia:

  1. Vau! Lisää hienouksia. (Hih, oli ihan pakko tulla kiireesti katsomaan, kenen "kaula" täällä on ;D)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, vuoroin sanakukkasia :)
      Taitaa uupua tavuviiva, mut olkoon noin, jos vaikka joku tulis kurkkiin ihan samaa kuin säkin ;D

      Poista
  2. Voi tohelo mua, kirjauduin lukijaksi ja nimeksi jäi Arttu. Mitenkähän saan sen vaihdettua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, Myrskyllä oli vähän vastaavanlainen homma tuolla Ellin blogissa. Hänellä oli ns. kuvaton kuva siinä lukija-kohdassa. Marja-Leena siihen vastasi näin:

      "Myrskyliini ja Elli: Se on sen tehtävä, joka on itse liittynyt lukijaksi. Elikkäs tekee niin, että klikkaa siinä palkissa olevaa kirjaudu sisään nappulaa, kirjautuu sen tilin kautta josta on tullutkin (minulla ainaskin google-tili) ja sitten muokkaa niitä omia asetuksia, esim lisää sinne sen kuvan, (todennäköisesti joku kuva, joka on omissa tiedostoissa) jonka tahtoopi ja sitten kirjautuu ulos. Kun minäkin onnistuin lisäämään sen kuvan, niin onnistuu ihan kuka tahansa:) Terkkuja M-L"

      No Myrsky ei kaiketi ole vieläkään onnistunut sen kuvan kanssa, mutta arvelisin sen nimenvaihdon sujuvan suurinpiirtein samanlailla. Mä en ainakaan vielä ole löytänyt kohtaa, mistä mä sen voisin korjata täältä käsin.

      Poista
  3. Minuun kolahtaa eniten tuon viimeisen kaltaiset. Strömsössä erään kerran tehtiin "luffarslöjd" ja se jäi mieleen kun sana on niin hassu. Eivät kyllä tehneet koruja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh, toisen "roska" on toisen aarre, vai miten se menikään. No siitä piti kyllä tulla parempi, mutta en jaksanutkaan tapella enempää sen kanssa. Kirjan kuvassa oli kyllä tosi kaunis yksilö. Höh, nyt jäi vaivaamaan, mikä/mitä se luffarslöjd oikein on ;)

      Poista
  4. Mä olen myös ruvennut nyt "helmistiksi", kun mun ensin piti vaan alkaa työstämään puuhelmistä omaa korua. Sit pian tilasinkin kasan erilaisia helmiä, ja sehän oli menoa se :).

    Varsinkin erikoisemmat helmikorut kiinnostaa, ja tuo sun vika korus kiinnitti huomion, tietty positiivisella tavalla ;)! Mä tykkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herttinen, oonks mää onnistunut tartuttamaan tään villityksen suhunkin? Mainiota!
      Kiva jos tykkäsit siitä korusta, kun mun mielestä siitä tuli vähän epäonnistunut siihen malliin nähden.

      Koskas pidetään helmitreffit, mä haluun nähdä sun helmet? Siis jos olet Rimmin & co "äiti", etkä joku muu Senja ;)

      Poista