maanantai 20. elokuuta 2012

Helmikaupassa

Lähdimme viime viikolla käymään Tuurissa. Yleensä olemme menneet ja tulleet Jalasjärven kautta, mutta parina viime kertana olemme menneet Virtojen kautta ja tulleet Jalasjärven kautta. Jalasjärvellä poikkeamme aina syömässä, mutta tällä kerralla meillä oli asiaakin Virroille. Isännällä omansa ja minä tahdoin Helmien taloon. Siis voi että mikä mahtava paikka koruntekijälle. Ikinä ennen en ole ollut pelkästään helmiä ja helmitarvikkeita myyvässä liikkeessä. Tää oli ihan toista kuin Tiimari ja Sinooperi, joista tähän asti olen pääasiassa helmet ja tarvikkeet ostanut.

Siellä oli ainakin kolme huonetta, ts. aula ja pari huonetta ihan täynnä kaikkia ihanuuksia. Olin ihan pyörryksissä kaikesta. Isäntä (huomatkaa!) kulki edellä ja huuteli mulle, että tuu kattoon tääll' on tämmösiä ja tämmösiä. Kohta olin kädet täynnä tavaraa ja piti välillä käydä tyhjentämässä tiskille. Jälkeenpäin kun matka jatkui kohti Tuuria, ihastelin saalistani, mutta huomasin, etten ollut varsinaisia helmiä sitten niin kauheasti ostanutkaan. Olin enempi ostanut helmitarvikkeita, kuten metallilankaa, välirenkaita, korviskoukkuja, ym. ym. No alkuviikosta mulle pitäisi saapua tilaukseni Helmihatusta, josta muistaakseni olisi tulossa enempi helmiä.

Helmien talon saalis!

Tuurista löysin vielä 0.8:n metallilankaa.
Ostin näitä sitten 3 pakettia kompensoimaan hiukan tuota helmien talon hintaa, joka oli huomattavasti korkeampi. Tuurissa vain ei ollut kuin hopeanväristä metallilankaa. Lisäksi mukaan tarttui vielä tuollainen helmipussi, jossa oli läpinäkyviä/valkoisia helmiä.

6 kommenttia:

  1. Isäntä innoissaan...? Aikas harvinaista. Voin kuvitella intosi, itse olen aina tohkeissani kun pääsen isoon lankakauppaan. Ja sitten tulee se valinnan vaikeus / budjetti...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu-u, mä olin jo siitä yllättynyt, että se suostui yleensäkään tulemaan koko kauppaan. Saati että se vielä yllytti mua :) Varmaan olisin hänen puolestaan saanut hiukan enempikin rahaa käyttää, mutta itseä rupes jo hirvittämään...Just, valinnanvaikeus ja budjetti - niin vaikeaa, niin vaikeaa.

      Poista
  2. No kyllä noista pitäisi hetken aikaa riittää väkräiltäväksi. Juu tiedän, tiedän, aina tarttisi saada vähän lisää jotain. Mahtuvatkos nuo edes niihin hienoihin pakkeihin? M-L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kyllä pitäisi, vaan saas nähdä :) Just noin se menee. Kun mikään ei riitä... ;) Ööh, eipä taida mahtua, ne on jo aikas täynnä. Toistaiseksi ne ovat alkuperäisissä pusseissaan ja pussit helmikaupan kassissa. :D

      Poista
  3. Voin kuvitella sun intosi, kun kävit tuolla helmi"taivaassa". Oon kade! Oispa paljon rahaa, jotka vois tuhlata pelkkiin helmiin!! ;) Muakin välillä hirvittää, kun vahingossa rahaa menee yllättävän paljon helmiin. Mutta kun niitä on niin paljon kaikenlaisia ihanuuksia! :)

    Mä olin tosi yllättynyt, että miehes oli myös innoissaan siellä kaupassa. Ei tainnut olla ihan normaalia häneltä? :D Voisin kuvitella, että oma mies vaan vierellä tuhahtelee, kun mä olisin innoissani helmikaupassa ;). Sille tulee tylsää jo Tiimarissa/Sinooperissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olin kyllä tosi innoissani. Sanos muuta, ollappa paaaljon rahaa. Siellä helmikaupassa sitä paloi ihan kiitettävästi.

      Mä oon ollut ihan yllättynyt jo siitä, että se on jopa kehunut mun tekeleitä ja vähän yrittänyt kaupitellakin niitä sukulaisille ;D Saati että se siellä kaupassa intoili. Hyvä sen oli silti siellä intoilla, kun itse just oli hassannut ostoksiinsa rahaa. Tiimariin tai Sinooperiin sitä ei kyllä saa!

      Poista