torstai 5. heinäkuuta 2012

Virityksiä ja kukkakuvia

Suurennuslasiviritys

Löysin edullisen suurennuslasin. Se oli melko iso, jonkinnäköinen jalkahärpäke mukana, eikä maksanut paljon (alle 4€). Kun noita helmitöitä teen, eikä silmät tahdo piisata. Pakkohan sitä sitten oli hiukan tuunata, kun ei se niineen ollut sopiva tarpeisiini. Juu, saa nauraa, nauroin itsekin ;DDD

Ihan ekaks tuossa vasemmalla on pahvilaatikossa kuva siitä millainen sen pitäisi olla. Eli on kyllä paha kumarrella pöydän päällä, että näkis suurennuslasista. Siinä ei ollut mitään sen kummempia säädettäviä niveliä. Piirsin siihen pahvilaatikon kohdalle nuolen, mihin suuntaan sen suurennuslasin kuuluisi mennä, nythän tuo painuu liian alas.  No sitten tungin tuohon saranoiden kohdalle (nuolet edessä) pahvilapun kummallekin puolelle. Tekstinä "älä hävitä", meillä kun on taipumusta hävittää tällaiset pahvinpalat. Ne estävät suurennuslasia kallistumasta liikaa. Ja tuo ylänuoli osoittaa, että siinä nököttää otsalamppu. Kummilempsut vielä varmistukseksi molemmin puolin. Tuo kun ei ollut valaistu, niin jotain täytyi keksiä. Olishan sen tietysti voinut otsaankin laittaa, mutta näin tuunauksestani tuli "täydellinen". Heheheh, piiitkä heheheheh!


Ja tässä vielä toiselta puolelta. Teippi otsalampussa kohdistaa valon oikein. Kaikkea sitä ihmisen mieleen juolahtaa, kun on olevinaan nuuka, eikä malta ostaa kunnollista lampullista suurennuslasia.


Nämä oli tosi pieniä helmiä ja tuon otsalamppu-suurennuslasi-härpäkkeen kanssa sain taiottua nuo helmet tuonne spiraaliin.

Spiraalin voi myös levitellä käsivarteensa tähän tyyliin.

Kukkakuvia

Ensimmäinen pioninkukka alkaa jo pullistelemaan. Pioni on muistutus isästäni. Hänellä oli aikoinaan pionipenkki koristamassa tienlaitaa, josta tontillemme saavuttiin. Isä tykkäsi häärätä kesäisin ulkona ja pionipenkki oli yksi hänen ylpeydenaiheensa. Osa näistä pioneista koristaa nyt kukkapenkkiäni. Yleensä ne kukkivatkin juuri isäni syntymäpäivän aikaan puolessa välissä heinäkuuta.

Kissankellot vai liekö harakankelloja.
Mä oon huono tunnistamaan kasveja.

Samaisia kissankelloja ja olisko noi valkoiset nyt niitä *Nettimartan* lempi*rikkaruohoja*?  ;)

Juhannusruusut kukkivat näin mahtavasti.
Kuva napsaistu sukulaisten puskasta, kun omaa ei ole.

6 kommenttia:

  1. Noin pieniä helmiä en minäkään voisi pujotella ilman suurennuslaseja - vaikka sellaiset nenällä jatkuvasti roikkuvat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suurennuslasin kanssakin oli töitä, helmet tuppasivat tippumaan koko ajan hyppysistä.
      Olen harkinnut seuraaviksi laseikseni kiikareita, tai kukaties mikroskooppia ;DDD

      Poista
  2. Wau, mikä tuunaus! Sä oot ihan pro! :D:D

    Pionit on ihania ja tykkään myös tosi paljon noista "kellokukista" koiranputken kanssa. Hitsi, mä taidan olla rikkaruohojenrakastaja, jos muistat myös lupiini-ihastukseni.. ;D

    PS. Helmivaihe jatkuu täälläkin pahana!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh ;DDD

      Voin kertoa, että pionipenkki on aivan mahtava, kunhan ne puhkeavat vaan kunnolla kukkaan. Kellokukat on sulosia. Muistan, muistan, mulla oli lupiinikuvakin, mut se oli vähän huono, niin en laittanut sitä nyt tänne.

      Helmivaihe on nyt pari päivää ollut jäissä, kun mulla on nyt ollut bloggerivaihe ;) Eli aika tutustumista mulla tää on ollut. Valaise sä nyt mua tuosta lukijaraadista, mitä hyötyä siitä on ja miten mä saan sen näppäimen tonne. Onks se vaan, että keräillään lukijoita? Mä olin jossain näkevinäni sen, mut en enää muista missä.

      Poista
    2. Se lukijat-ruutu löytyy omana vaihtoehtonaan sieltä "muokaa ulkoasua" "lisää gadget". Mitä hyötyä siitä on? En tiedä. :D:D Ainakin, jos liittyy jonkun blogin lukijaksi, tulee ko. blogin päivitykset automaattisesti hallintapaneeliin. Mä luen suurimman osan blogeista sitä kautta. Tokihan päivitykset näkyy myös tossa sivupalkin blogilistassa. Mutta sellaisille lukijoille, joilla ei ole omaa blogia, on se hallintapaneelin lista kätevä. Ja myös, jos ei halua laittaa lukulistalle kaikkia lukemiian blogeja. Mulla niitä esim. on niin paljon, että en oo vitsinyt laittaa kaikkia näkyviin, mutta päivitykset tulee siis niistäkin hallintapaneeliin.

      Saitkohan tästä mun selostuksesta mitään tolkkua? Kysy ihmeessä lisää, jos et saanu!

      Mä laitoin lukijat näkyviin varmaan eniten sen takia, kun suurimmassa osassa mun seuraamista blogeistakin on. Ajattelin, että niin varmaan sitten "kuuluu" tehdä. :D

      Poista
    3. Ah, sieltä. Juu, varmaan oon sen siellä nähnyt. Kiitos valaistuksesta ja kyllä, nyt ymmärrän paremmin. Niin kai sitten kuuluu tehdä. Mä en oo kyllä vielä liittynyt lukijaksi yhteenkään blogiin, vaikka niitä luenkin. Katsotaan, katsotaan sanoi tohtori.

      Poista