sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Turkoosia 2

Olen viimein saanut muutaman korun aikaiseksi ja jopa kuvatuksi, joten eiköhän olisi jo aika päivittää tätäkin blogia ;D Aloitetaas tuoreimmasta. Muistatteko vielä *tämän* korun, jonka tein viime syksynä. Äitinihän nappasi sen heti "kuormasta" itselleen. Hän käy ahkerasti kaikenmaailman eläkekerhoissa ja kuoroissa yms. riennoissa, ja siellä tuo koru on kuulemma huomattu ja kehuttu. Sen innoittamana sain eilenillalla aikaiseksi tämän korun. Värit ei ehkä ihan oo kohdillaan, osa korun helmistä, eli rondellit, näyttää kans samalta turkoosilta kuin tuo "tynnyrimallinen", mutta on kyllä oikeesti huomattavasti tummempi. Salama vääristää ja ilman sitä vääristää vielä enemmän, pahus!




7 kommenttia:

  1. kesäisen kevyt ja kaunis koru

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ainakin tuo väriyhdistelmä, turkoosi ja hopea, tuntuu olevan suosittu.

      Poista
  2. Turkoosi on mielettömän hieno väri. Tosin se ei värinä sovi minulle, mutta kaunis se on ja koru on hieno, M-L.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon nyt vasta oppinut tykkäämään turkoosista, aiemmin olin sähkönsinisen ystävä ;) Oletko varma, ettei sovi? Itse tykkään pitää koruja vähän sen mukaan mitä vaatteita mulla on päällä. Jos koru sopii vaatteeseen, niin miksei sitä voisi käyttää, jos siitä kerran tykkää. Oma lempivärini on tällä hetkellä edelleen tuo pinkki, ja vaikkei se mulle sopisikaan, niin pidän silti pinkkiä ylläni niin vaatteissa kuin koruissakin. Vois kyllä olla hyvä jos joku ulkopuolinen mulle sanois mitkä värit mulle sopii ;) Mutta aina ei kannata mennä niin kaavojen mukaan, vaan fiilistellen!

      Poista
    2. Kaavojen mukaan ei tosiaan kannata mennä. Siellä "vanhassa" kudontapiirissäni, (vaihdoin ryhmää pari vuotta sitten)oli rouva joka teki värianalyyseja ja hyvin tekikin. Ei kuulunut turkoosi minun väripalettiini. Mutta on se silti kaunis väri. Pidän oranssistakin, eikä sekään väri sovi minulle. Kyllä sen näkeee jotenkin ihonväristä, mitkä värit sopivat ja mitkä eivät. Ne "ei sopivat" värit vetävät kasvot jotenkin värittömiksi, harmaiksi, kun taas sopivat värit tuovat väriä lisää.

      Poista
  3. Varmaan arvaat, että tää osuu ja uppoaa meikäläiseen ihan kybällä! Aivan ihana koru! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saatoinpa ihan pikkusen arvatakkin ;D Kiitos!

      Poista