lauantai 7. joulukuuta 2013

Vihreää

Tään oon tehnyt jo jokin aika sitten. En löytänyt kuvaa blogista, joten olen kai unohtanut esitellä sen. Näitäkin olen jo useamman tehnyt, niin kaula- kuin rannekorunakin. Tällä kertaa vihreä kaulakoru ja korvikset.

Korviksissa samoja helmiä, kuin kaulakorussakin.
Näyttää jännästi vaaleammalta :)





Tähän korumalliin jotenkin sopii tuo jämerämpi ruusu-salpalukko.


EPÄMAINOS:


Sitten vielä pieni epämainos näistä tuikuista, mikäli haluatte hermonne säilyttää, näin kynttilänpolttoaikaan. Jokuset teistä saattaa tietääkin asian. Eli nää polar-merkkiset lämpökynttilät on tosi surkeita palamaan. Normisti lämpökynttilä palaa n. 4 tuntia. Nää palaa maksimissaan sellaset 30 minsaa hyvin kituliaalla liekillä. Ostin näitä viime keväänä muistaakseni Tokmannilta, silloin vielä en ehtinyt näitä käyttää, vaan vasta tässä syksyllä aloimme näitä poltella - tai lähinnä yritimme. Roskiin meni koko pussi, ei huvita näitä poltella, kun ei kestä kuin sen 30 minuuttia. Uudelleensytyttäminen ei auta, vaan liekki sammuu hetikohta.


Tässä vielä kuva, oikeanpuoleinen on juuri sammunut ja vasemmanpuoleinen palaa niin kituliaasti, että liekki juurijajuuri näkyy. Tuo lillukin oli tuollaista ihme ruskeaa, ja nää haisi pahalle. Lisäks muistelen, että isäntä valitti samaa myös niistä 2-3 pv:n ulkona poltettavista öljykynttiloistä. Tänään huomasin, että näkyipä olevan samoja, polarmerkkisiä, että lienee silloin ollut saman firman tekele kyseessä. En suosittele!

6 kommenttia:

  1. Onpa ikäviä tuollaiset kynttilät. Hyvällä mielikuvituksellakaan en ois arvannut, että toinen palaa vielä.
    Mua rupeaa pelottavasti kiehtomaan noi pikkiriikkiset helmet, olet tehnyt niistä niin kauniita koruja. Yritän kuitenkin pysytellä niistä kaukana, koska aika ei vaan riitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella harmittavaa, oli vielä sadan kappaleen pussi. Ehkä tuosta ruskeasta lillusta ainakin vois päätellä, että kynttilä "palaa" vielä. Todella surkea esitys.

      Hih, ehkäpä jonain päivänä innostut siemenhelmistä ;) Korussa on toki käytetty siemenhelmiä, mutta myös 4:n ja 6:n mm:n biconeja. Siemenhelmitekniikalla (eli lankaa ja neula) ne on tehty, ja tosiaan aikaavaativaa hommaa useimmiten.

      Poista
  2. Vihree kun on lempparivärini, niin nuo korusi näyttävät superupeilta, oikeesti siis sun kaikki korus on kauniita ja persoonallisia.

    Mä ostaan vaan suomalaisia kynttilöitä. Olen karvaasti pettynyt, kun olen ostanut muita, ehkä kauniimpia, mutta kun kynttilän ensisijainen tarkoitus on palaa ja luoda valoo, jos on lisäksi kaunis niin se on boonusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, Nettimartta <3
      Persoonallisuus vaan taitaa olla kaukana, kun itse en osaa mitään suunnitella, aina menen valmiilla mallilla. No tietysti niillä helmillä, mitä silloin sattuu kotona olemaan, harvoin lähden varta vasten jotain tiettyä mallia varten helmiä ostamaan.

      Sen tiedän, etten noita Polareita ainakaan enää osta. En tiedä onko tämänhetkisetkään kynttilät suomalaisia, kun välillä lukee vain joku suomalainen valmistuttaja, mutta ei sitä kuka ne on valmistanut. Heh, mulla tuppaa nuo kauniit kynttilät jäämään kirjahyllynkoristeeksi, kun en malta niitä polttaa. Ehkä se on tarkoituskin ;) Tavallisia peruskynttilöitä, paksuja tai kapeita, ja tuikkuja täällä poltellaan.

      Poista
  3. No voi että on kauniit korut. On sillä värillä väliä. Tai ei oikiastaan, kunhan on vihree:) Ei vaineskaan, kaikki sun tekemät korut ovat olleet kauniita. Voi harmin paikka, jos on huonoja kynttilöitä. itse en ole oikein kynttiläihminen, mutta tietysti joulun aikaan tulee jokunen sytytettyä. Minä kanssa ostan kotimaisia kynttilöitä ja jotenkin olen luottanut hassusti siihen, että mitä kalliimpi kynttilä, niin sen paremmin palaa. En tiedä olenko oikeassa, mutta yritän ostaa sellaisia kauniita käsintehtyjä kynttilöitä. Ensi viikolla aukeavatkin Wanhan Ylioppilastalon joulumyyjäiset, joten eiköhän sieltä päädy jokunen kynttilä joulunviettoon ja muutamat lahjat kälylle ja hänen miehelleen, kun en kerkee enää villasukkia neulomaan. Terveisii Kirkkonummelta, M-L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos Marja-Leena! Tässä sitä vihreetä nyt sitten olis, kun viimeks pyysit ;)

      Meillä kyllä poltellaan kynttilöitä koko syksyn, mutta oon sen huomannut pikkuhiljaa siirtyneen isännän vastuulle. Ennen se olin minä joka sytyttelin kynttilöitä, nyt enimmäkseen hän. Tarjouskynttilöitä useimmiten tulee ostettua, mutta nykyään kyllä katson, ettei ole juuri tätä merkkiä. Niissä kauniissa kynttilöissä kyllä silmä lepää, eihän sellaisia malta polttaa, oli ne sitten käsin tai muottiin tehtyjä. Yksiin joulumyyjäisiin ajattelin itsekin mennä piipahtamaan, nimittäin sinne Konttuuriin, kun oon itsekin siellä jotain värkännyt. Periaatteessa kyllä ehtis villiksetkin tehdä, mutta tässä joulun alla on varmaan niin paljon muuta puuhaa, ettei sen takia ehdi. Mä oon joskus nuorempana tikutellut sukat päivässä, tosin siinä meni kyllä sitten koko päivä. Kiitos, terveisiä myös sinne Kirkkonummelle!

      Poista